Gőzerővel zajlik a németországi labdarúgó Európa-bajnokság.
Ugyan egyelőre a magyar válogatott az előzetes (talán eltúlzott) elvárásokhoz
képest alulteljesít, ám sokak számára a helyszíni vagy akár csak a televízió
mögötti szurkolás is hatalmas élményt jelent. Ha egy adott ország nemzeti válogatottja
részt vesz egy kiemelt foci viadalon az a gazdasági életben, egy egy iparág
többletbevételében is igen jelentősen érvényesül. A gazdasági élet szereplői
erre természetesen hamar rájöttek ezért sem véletlen folyamat az EB-n
résztvevők számának megnövelése az eredeti 4-ről (!) a mai 24-ig! Bizony az EB
vagy akár a VB nem csupán a sportkedvelők, hanem a gazdasági szereplők így a söripar
számára is nagy jelentőségű események. A statisztikák szerint ugyanis az ilyen
nagy tornák idején számottevően megnő a sörfogyasztás világszerte, a sörgyárak
eladásai akár 30%-kal is megugorhatnak. A 2018-as oroszországi VB alatt a
sörfogyasztás csak Nagy-Britanniában 10 millió pinttel nőtt meg az előző
hónaphoz képest. Az UEFA 2020-as Európa-bajnoksága alatt pedig az Egyesült
Királyságban 25%-kal emelkedett a sörfogyasztás.
Ez részben annak köszönhető, hogy a szurkolók gyakran vendéglátóhelyeken vagy szabadtéri kivetítőknél nézik a mérkőzéseket, ahol előszeretettel fogyasztanak sört, főleg ha erre a sörgyártók vagy a vendéglátósok valamilyen akcióval is rásegítenek. De a sörfogyasztás növekedését az otthoni, baráti összejövetelek is fokozzák, ahol a mérkőzések megtekintése szinte elmaradhatatlan sörözéssel párosul. A 2014-es brazil VB alatt az USA-ban a sörértékesítés 7%-kal nőtt, ami 960 millió dolláros bevételt jelentett. Németországban, ahol a futball különösen népszerű, a 2016-os EB idején 6 millió hektoliter sör fogyott el, ami rekordnak számított. Magyarországon a sörgyártók idén egy szolidabb 3%-os növekedéssel számolnak a focinak köszönhetően, de ez is mintegy 30 millió korsónyi sört jelent! A nagy futball versenyek és a sörfogyasztás összefüggése tehát szoros és jól dokumentált. Az EB és VB időszakában a sör eladási adatok egyértelműen megugranak, ami rámutat arra, hogy a szurkolók számára a meccsnézés és a sörözés elválaszthatatlan élményt nyújt. Ez a trend valószínűleg a jövőben is folytatódni fog, hiszen a futball és a sör örök klasszikus páros marad.
Ez részben annak köszönhető, hogy a szurkolók gyakran vendéglátóhelyeken vagy szabadtéri kivetítőknél nézik a mérkőzéseket, ahol előszeretettel fogyasztanak sört, főleg ha erre a sörgyártók vagy a vendéglátósok valamilyen akcióval is rásegítenek. De a sörfogyasztás növekedését az otthoni, baráti összejövetelek is fokozzák, ahol a mérkőzések megtekintése szinte elmaradhatatlan sörözéssel párosul. A 2014-es brazil VB alatt az USA-ban a sörértékesítés 7%-kal nőtt, ami 960 millió dolláros bevételt jelentett. Németországban, ahol a futball különösen népszerű, a 2016-os EB idején 6 millió hektoliter sör fogyott el, ami rekordnak számított. Magyarországon a sörgyártók idén egy szolidabb 3%-os növekedéssel számolnak a focinak köszönhetően, de ez is mintegy 30 millió korsónyi sört jelent! A nagy futball versenyek és a sörfogyasztás összefüggése tehát szoros és jól dokumentált. Az EB és VB időszakában a sör eladási adatok egyértelműen megugranak, ami rámutat arra, hogy a szurkolók számára a meccsnézés és a sörözés elválaszthatatlan élményt nyújt. Ez a trend valószínűleg a jövőben is folytatódni fog, hiszen a futball és a sör örök klasszikus páros marad.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése