1974 június 4., egy felettébb nevezetes nap mind a baseball,
mind az amerikai sörrajongók történetében. De miért is? Idézzük fel azt a
nevezetes eseményt, amely akár az elbaltázott PR akciók remek példájaként is bevonulhatott
volna a tankönyvekbe! Nos ezen a nyári napon a Stroh nevet viselő, mára már
megszűnt (talán nem véletlenül) detroiti sörgyár egy különleges promóció
keretében kívánta a sörét népszerűsíteni ezúttal Clevelandben. Az Indians
nevezetű helyi első osztályú (Mayor League), ám amúgy nem túl sikeres és emiatt
kevés szurkolóval büszkélkedő baseball csapat aznap egy texasi ellenféllel (Rangers)
mérte össze tudását. A helyi csapat vezetése szeretett volna több szurkolót bevonzania
a meccseire a Stroh pedig úgy vélte, hogy ez egy kiváló lehetőség a sörük és a
sportrajongók kapcsolatának elmélyítésére. A sörös akció Clevelandban nem volt
előzménynélküli és példátlan hiszen három évvel korábban sikerült egy teljesen problémamentes
Nickel Beer Dayt tartaniuk. Ám ezúttal ez a törekvés túlságosan is sikeresnek
bizonyult.
Az akció keretében az amúgy 64 centes sör árát levitték 10
centre (ez kb. ma 220-230 forint lehet), azzal a kitétellel, hogy egyszerre
csak 6 (!) sört lehetett venni. Mármint egy adott sorbanállást követően…ám
senki sem akadályozta meg, hogy az ember még egyszer, kétszer, sokszor sorban
álljon. Azaz tulajdonképpen bármennyi tízcentes sörhöz lehetett jutni a meccs
során. Márpedig egy baseball meccs nem éppen a legpörgősebb sportágak közé
tartozik, tulajdonképpen akció-szünet-akció-szünet majd sok szünet ritmusban
működik...és nagyon sokáig, hiszen egy-egy találkozó átlagban három órán át
tart. Bizony ez alatt az idő alatt sok-sok hiperolcsó sört lehet elfogyasztani
és ez ebben az esetben meg is hozta a szinte előre megjósolható eredményét. A
sör védelmében tegyük hozzá azért azt is, hogy a későbbi történéseket még egy
további tényező is megalapozta. Ugyanis a két egymással megmérkőző csapat, az Indians
és a Rangers alig hat nappal korábban már tettlegességig vezető összetűzésbe
keveredett egymással. Pontosabban a Rangers szurkolói hazai környezetben sörrel
dobálták meg a Cleveland kispadját, ezzel persze felettébb felbosszantva az
Indians szurkolókat.
A meccs elkezdődött és az ital bizony rendesen folyt. A sör
eredetileg csak 3,3 %-os lett volna, de a hordók között előfordultak 5-6%-os
sört rejtők is, ami már korántsem ugyanazzal a hatással bírt. Az előzetes
elvárásokhoz képest csaknem duplájára duzzadt, több mint 25 ezres nézőseregben igencsak
megnőtt a helyi, amúgy alkoholtilalom alá eső 10 év alatti fiatal nézők száma,
hiszen úgy nagyjából senki sem foglalkozott azzal, hogy ki is fogyasztja a
söröket. A sok sör persze hamarosan megemelkedett hangulathoz vezetett, amely
először csak poénosabb, később már kevésbé vicces tettekre sarkalta a nézőket. Történetünket
hamarosan folytatjuk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése